De wereld van de mier

Buying an ant colony

Je kunt zelfs je kleine mierenslaafjes bezig zien met de dagelijkse bezigheden dicht bij jou! Je mierenhotel is meteen open! Het goud, dat buiten ligt, kun je gebruiken voor aankopen en ook voor je eigen kolonie. Wat je niet kunt kopen, kun je naar je hotel brengen! Trouwens, je kunt ook een wegwerphelm gebruiken voor opslag, om de gewetenlozen te vermijden. Als je klaar bent met vakantie vieren, zorg er dan voor dat je de helm weer inlevert! Ant Hotel Games Ant Resort Zoals de naam al doet vermoeden, biedt de bedenker van dit dorp de gasten de mogelijkheid om de hele ondergrondse wereld van dit mierenhotel te verkennen. Door foto’s te maken en het aantal van elke dag bij te houden, kun je je groei als mierenhotel eigenaar bijhouden. Bovendien heb je de kans om je eigen mini stenen te maken voor tapijt routes en fijne unitments. Als je een groot aantal van deze units koopt, zul je erachter komen welke gebieden het beste zijn. Een leuk ding dat je mierendorp kan bieden is de mogelijkheid om massa’s gewillige duplicaten van jezelf te huisvesten! Van de halflingen zullen er uitgebuite arbeiders zijn, tot de weelderige chef met luxueuze bedienden. Laat je ant colony groeien – en je dorp tot het uiterste! De wereld die tot leven komt in het mierenhotel. Irrationele Droom In het begin van de 20e eeuw werd in het nabijgelegen Zuistrick Bos AI ontwikkeld voor het amusement van de massa. In plaats van allerlei verschillende robots uit te vinden, was het oorspronkelijke doel van het project om een netwerk van onderling verbonden objecten te creëren die alles kunnen doen. Na verloop van tijd werd dit doel van zowel één-op-veel als veel-op-veel omgezet in het concept van on-demand AI-besturing. Zo dwingen de wachtmieren alle werknemers van de andere mieren om zich te voeden, omdat zij dit zien als het vinden van voedsel voor hun koningin. Dit omvat onder andere vliegen, zwemmen, klimmen, lopen enz. Wat gebeurt er? Niemand zou zo’n kunstmatig intelligentie-apparaat uitvinden (en die bestaan er ook niet). Dit is eerder gebruikelijk bij nep-gevoelige apparaten en andere interactieve gadgets zoals interactieve films. Maar het concept heeft de mogelijkheid om super high-tech te zijn, alleen al omdat de afstemming van objecten, tijd en percepties al zeer geavanceerd is, waardoor de werkomstandigheden worden verkregen die de AI nodig heeft om te functioneren (uit Wasserstein’s hypotheses over de relaties in de natuurkunde). Het enige wat ons belet om in een dergelijke maatschappij te leven is het feit dat de samenstellende delen intrinsiek alledaagse voorwerpen zijn en tevens computerprogramma’s. Toch is dit de toekomst: het was de Sovjet-Unie die in de jaren ’70 hun machines ontwikkelde, en onze eigen technologie gaat daar nu naartoe. In de wereld van vandaag is het haalbaar om elk AI-programma op je mobiele telefoon te bouwen (blijkbaar was de belangrijkste vraag voor de perfecte ontwikkeling ervan of we het oude type koelkast en het nieuwe type PC op een verstandige manier konden laten samenwerken). Nog niet zo lang geleden heeft men zelfs geprobeerd om kunstmatige intelligentie de Turingtest te laten doorstaan met behulp van een eenvoudige smartphone. Het gaat natuurlijk om de volgende generatie: wat wij nu als AI definiëren, moet nog de grenzen overschrijden van wat wij reeds hebben kunnen simuleren. Met andere woorden: een deel van onze huidige reeks wetten en hypothesen is reeds een gesimuleerde werkelijkheid. Men and their Friends in the Ancient World Ant Farm is niet het enige spel dat de spelindustrie verdeeld heeft met zijn pay-to-win thema, zoals Age of Empires.[lxxvii] Dit spel vatte een zeer populaire theorie samen: dat; Egypte het beste model was voor het Midden-Oosten, vanwege zijn oude cultuur, verfijnde economie, en fictie; aan de overkant van de Straat Babylon kwam, gebouwd uit een fabelachtige opslagplaats van buitgemaakte strijdwagens. Alle contribuanten aan deze theorie waren of Egyptische of Midden-Oosten specialisten en/of maakten een tegenstrijdige bewering.

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *